8 leggyakoribb téma

Amit a miszóról általánosan tudni érdemes

625
HOZZÁSZÓLÁS:

Étkezésünknek fehérje ellátásunk szempontjából fontos alkotórészei a hüvelyesek. Bizonyos formában mindig hozzátartoznak étkezésünkhöz. Nincs többre szükség belőlük, mint naponta és személyenként 1-2 evőkanálnyira. Étkezésünkhöz a hazánkban megtermő valamennyi fajta babot, borsót és lencsét felhasználhatjuk. 

A hüvelyesek kevésbé ismert, ám annál jelentősebb tagja!

  • A távol-keleti ember évezredek óta “Föld adta húsnak” nevezi. Egyike azon kevés növényi fehérjeforrásainknak, amelyek az emberi szervezet által elő nem állítható (esszenciális) aminosavakat tartalmazzák.
  • A szójababot mindig meg kell főzni, mert nyersen emésztésgátló anyagot tartalmaz, és megakadályozza a fehérjék lebontását a szervezetben, azaz mérgező.
  • A szójaszósz, a szójababból készült ételízesítők, -kiegészítők fontosak a számunkra. Hosszas fermentációval, tengeri sóval állítják elő ezeket, ezért elfogyasztva erősítik bélflóránkat. + Ételeinknek igen kellemes ízt adnak. 
  • Ha szójaszósszal ízesítünk, mindig akkor tegyük csak bele az ételbe, amikor már elkészült, így a bélflóra erősítő jellegét és a B12-vitamintartalmát nem tesszük a főzéssel tönkre.

Hallot már a miszóról? ⇒

Szójababból készül, pontosítva tejsavas erjesztéssel. Attól függően, hogy fiatalabb vagy érettebb miszót akarunk-e, fél évtől három évig tarthat a fermentáció.

A miszószervezet ellenálló képességét, az immunrendszert erősen támogatja, jó hatású mindenfajta betegségre, emésztési zavarokra, és nagyon sok energiát kapunk tőle.

Japánban a taxisofőröknek naponta védőételként kétszer kötelező miszólevest inniuk, hogy a kipufogó gázokból beszívott mérgeket e hatóanyag segítségével a szervezetük közömbösítse.

 A miszó leköti a szervezetünkbe jutott radioaktív nehézfémeket is, és azok a széklettel együtt  távoznak a szervezetből. Ez a hatása a nyugati orvostudomány szerint is bizonyított.

Miszó vagy szójatermékek helyett

  • Ha miszót nem tudunk beszerezni, akkor együnk savanyú káposztát, vagy kovászos uborkát! Hiszen ezek is nagyon előnyös tejsavas erjesztéssel készült élelmiszerek. – A kovászos uborkát pl. egész nyáron fogyaszthatjuk. 
  • Ha nem tudunk tofut– szójatúrót – beszerezni, helyette egy kanál bab, borsó vagy lencse is megteszi. Ugyanazt a fehérjeértéket képviseli. 
  • Amennyiben a tofuételeket – szószt, pürét – el akarjuk magunknak készíteni, nyugodtan helyettesítsük csicseriborsóval.
  • Sütemény besűrítéséhez tofu hiányában alkalmazhatunk hántolatlan búzából készült grízt (pirítsuk meg, pároljuk meg vízen , és sűrítsük be vele a sütemény töltelékét).
625
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

181
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]