8 leggyakoribb téma

Tudja meg, mennyi fehérjét fogyaszthatunk egy nap során

665
HOZZÁSZÓLÁS:

A magas fehérjetartalmú étrend táplálkozási szempontból nem egészséges, még akkor sem, ha kiegészítésképpen szénhidrátot is tartalmaz; ennek ellenére népszerű, mert könnyű és gyors megoldást jelent a fogyni vágyóknak.

Csakhogy minden kézenfekvő és kényelmes megoldásnak ára van, amit az egészségünkkel fizetünk meg.

A magas fehérjetartalmú diéta esetében az egészségügyi kockázatot a következő degeneratív állapotok okozzák: a csontritkulás és a veseelégtelenség; emellett egyre valószínűbb, hogy az állati eredetű fehérjék és a telített zsírok a szívbetegség és a rák kialakulását is elősegítik.

Fehérjefogyasztási irányelvek

Állati fehérjék

A felsorolt egészségügyi kockázatot csökkentheti, ha a fehérjedús állati termékekből legfeljebb 10 dkg-ot vagy kevesebbet fogyasztunk naponta.

Azt tartják, hogy a test fehérjehasznosítása szempontjából a napi 5-8 dkg az ideális. Kivételes esetekben, például nyaraláskor napi 15 dkg rendszerint nem okoz egyensúlyzavart.

Koncentrált állati fehérje például a különféle hús, a baromfi, a hal, a sajt.

Növényi fehérjék

A koncentrált fehérjéket és szénhidrátokat tartalmazó növényekből biztonságosan kétszer többet lehet fogyasztani, mint az állati fehérjét tartalmazó ételekből, azaz legfeljebb 20 dkg-ot naponta.

Az ideális mennyiség 10-12 dkg, kivételesen legföljebb 30 dkg.

Koncentrált növényi fehérje/ szénhidrát például a különféle hüvelyesek, bab, borsó, lencse, szójatermékek, így a tempeh és a tofu, továbbá a gabonafélék, mint a quinoa és az amaránt.

A növényi fehérje nem terheli meg úgy a kalciumtartalékot, mint az ánovenyi-feherje-05llati.

A fenti adatok az elkészített ételekre vonatkoznak.

A rendkívül tömény növényi fehérjékből azonban sokkal kevesebbre van szükség.

A diófélékből és a magvakból elegendő a napi 2,5 dkg.

Az értékes növényi fehérjéket és ásványi anyagokat tartalmazó algák tengeri hínár néven kaphatók.

Fehérjedús mikroalgákat sem nehéz beszerezni; általános adagjuk legfeljebb egy csipetnyi.

Általános irányelvek

Amikor egy nap állati és növényi fehérjét is fogyasztunk, úgy határozhatjuk meg a helyes mennyiséget, ha a szénhidrátban gazdag fehérje (például a hüvelyesek) súlyának a felét és a tömény növényi fehérjék (például a diófélék, magvak) teljes súlyát hozzáadjuk a fogyasztott állati fehérje súlyához.

Az összegnek a fent ajánlott állatifehérje-mennyiségen belül kell maradnia (napi 10 dkg, 5-8 dkg ideálisan, 15 dkg kivételesen).

A fenti irányelvek azoknak a kutatásoknak a nyomán készültek, amelyek azt vizsgálták, hogyan befolyásolja a fehérjefogyasztás a kalciumveszteséget.

665
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

1241
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]